۰ نفر

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس:

سینگال دهی سهام غیرقانونی است

۲۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۵
کد خبر: 474700
سینگال دهی سهام غیرقانونی است

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس با تاکید بر غیرقانونی بودن کانال های خرید و فروش سینگال، گفت: سهامداران گرفتار در دام کلاهبرداران از طریق پلیس فتا و دادسرای جرایم رایانه ای، پیگیر باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، سیاوش وکیلی با اشاره به اینکه سازمان بورس از منظر اطلاع رسانی و فرهنگسازی، سهامداران را از حضور در کانال‌های سینگال‌دهی خرید و فروش سهام نهی کرده، گفت: فعالیت مراجع سیگنال خرید و فروش غیرقانونی بوده و اعتماد به این گروه که دنبال منافع شخصی هستند، منطقی نیست و تبعات منفی آن به عهده سهامداران است.

وی افزود: همانطور که مردم در خرید مایحتاج به هر برندی اعتماد نمی‌کنند در بازارسهام هم فقط باید از خدمات شرکت‌های مشاوره سرمایه‌گذاری دارای مجوز از سازمان بورس و ثبت شده در سایت سازمان بورس و اوراق بهادار استفاده کنند که با رعایت ملاحظاتی مشخص، سهامداران را برای خرید یا فروش راهنمایی می کنند. بنابراین هیچ فرد حقوقی یا حقیقی حق سیگنال‌دهی خرید و فروش سهام را ندارد و مرتکب جرم می‌شود.

وکیلی با اشاره به فعالیت سیگنال دهی گروه‌های خصوصی و VIP ، ادامه داد: گزارش تخلف این گروه‌ها از منابع مختلف به سازمان بورس اعلام می شود که با همکاری پلیس فتا ، پیگیری و فیلتر می‌شود. سهامدارانی که در دام کلاهبردارانی گرفتار شده اند می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا و دادسرای جرایم رایانه ای ، پیگیر این موضوع باشند.