۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

«شبندر»، سومین نماد در گروه بیشترین ارزش معاملات

۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۰۱
کد خبر: 474268
«شبندر»، سومین نماد در گروه بیشترین ارزش معاملات

پالایش نفت بندرعباس از جمله شرکت‌هایی است که در گروه فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای قرار داشته و با نماد «شبندر» در بازار دوم بورس دادوستد می‌شود.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ شرکت پالایش نفت بندرعباس که با نماد «شبندر» در بازار سهام شناخته می‌شود، در گروه دومین صندوق قابل معامله دولتی ( دارا دوم یا صندوق پالایشی یکم) قرار دارد. 

«شبندر» در روز جاری، معاملات خود را با افت ۰.۱ درصدی و در قیمت ۴هزار و ۱۰۰ تومان به پایان رساند. همچنین تعداد ۵۱هزار معامله در حجم ۱۰۴ میلیون سهم، برای معاملات امروز شرکت پالایش نفت بندرعباس ثبت شد. 

در روز جاری در مجموع حدود ۱۱ هزار و ۱۰۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد و در این میان، «شبندر» در رتبه سوم از لیست بیشترین ارزش معاملات قرار گرفت. 

اشخاص حقیقی در معاملات امروز، ۱۰۲ میلیون سهم (۹۸ درصد) «شبندر» را خریداری کرده و ۹۷ میلیون سهم (۹۳ درصد) را به فروش رساندند. از سوی دیگر اشخاص حقوقی، تنها یک میلیون سهم (یک درصد) را خریدند و ۷ میلیون سهم (۶ درصد) را فروختند. 

میانگین حجم ماهانه معاملات شرکت پالایش نفت بندرعباس، ۶۷ میلیون سهم بوده و حجم روزانه معاملات «شبندر»، ۱۰۴ مییلیون سهم است. همچنین برای «شبندر»، صف خرید در حجم ۲۱۹هزار واحد در قیمت ۴هزار و ۱۰۰ تومان و صف فروش ۱۶۸هزار واحدی در همان محدوده قیمتی، در پایان معاملات به ثبت رسیده است.