۰ نفر

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام

سایه ترس در معاملات بورس امروز

۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۱
کد خبر: 474181
 سایه ترس در معاملات بورس امروز

افراد حقیقی تا ظهر امروز ۲۶۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فرآورده های نفتی و همچنین سهام شپنا بود.

اقتصاد آنلاین–  هانا پاکمند؛ حقوقی‌ها حدود ۲۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد حدود ۱۱هزار و ۱۰۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۹درصد یعنی دو هزار میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان  دو درصد از کل معاملات شد.   
بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «سرمایه‌گذاری‌ها» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فرآورده‌های نفتی» و «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «شپنا»، «شتران» و «تاپیکو» لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به «وسپهر»، «وبصادر» و «وبملت» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت پالایش نفت اصفهان معادل ۵۴۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات با برتری ۲۰۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۵۳نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۴۱نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول حدود هزار میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم حدود هزار و ۳۰۰میلیارد تومان بود.

ورود پول حقیقی به بورس 99.07.23

تغییر مالکیت سهام 99.07.23