۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

«میدکو» اولین نماد تاثیرگذار بر شاخص فرابورس/ حقیقی‌های «میدکو» فروشنده بودند

۲۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۹
کد خبر: 473308
«میدکو» اولین نماد تاثیرگذار بر شاخص فرابورس/ حقیقی‌های «میدکو» فروشنده بودند

شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) که در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، اکتشاف، استخراج و تولید محصولات فولادی فعالیت می‌کند و در سال ۱۳۸۶تاسیس شده است، با نماد «میدکو» در بازار سهام معامله می‌شود.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه به عنوان چهلمین نماد معاملاتی و بیست و چهارمین شرکت در سال ۱۳۹۰ در بازار اول فرابورس درج شد. «میدکو» در گروه فلزات اساسی قرار دارد.

هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه در اغلب روزهای معاملاتی خود در ماه‌های اخیر مثبت معامله شده است و در دو هفته اخیر نیز باوجود منفی معامله شدن بسیاری از نمادها، «میدکو» بازدهی مثبتی را برای سهامداران خود به دنبال داشته است. 

باوجود اینکه «میدکو» در اولین روز معاملاتی سال جاری، منفی دادوستد شده و معاملات خود را در محدوده قیمتی ۶۰۰ تومان به پایان رسانده است، اما از ابتدای سال جاری تاکنون که در محدوده قیمتی دو هزار تومان قرار دارد، بازدهی ۲۶۶ درصدی را ثبت کرده است. 

هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه در روز معاملاتی جاری نیز مانند هفته گذشته، مثبت معامله شده و در گروه نمادهای اثرگذار بر شاخص قرار گرفته است. (بازار سهام امروز به روند مثبت خود بازگشت و بسیاری از نمادها سبز رنگ شدند). 

امروز «میدکو» با رشد حدود ۵ درصدی درمقایسه با روز گذشته و در قیمت ۲۲۰۰ تومان به معاملات خود پایان داد. میانگین حجم ماهانه معاملات هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، ۶ میلیون سهم است و «میدکو» در روز جاری حجم معاملات حدود چهار میلیون سهمی را رقم زد. 

در معاملات امروز «میدکو»، اشخاص حقوقی به میزان دو درصد از سهام «میدکو» را به فروش رسانده و ۴ میلیون سهم را خریداری کردند. از سوی دیگر اشخاص حقیقی، ۶ میلیون سهم را فروختند و یک میلیون سهم را خریدند. همچنین هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، ارزش معاملات ۱۴  میلیارد سهمی را ثبت کرد. «میدکو» در برخی از ساعات معاملات روز جاری، صف فروش و صف خرید را شکل داد.