خالص تقاضا برای خرید سهام از رقم دو هزار و ۲۰۰میلیارد تومان عبور کرد، بیشترین سفارشات خرید برای صنعت خودرو و ساخت قطعات به ثبت رسید و همچنین سهام بانک آینده ۵۴۰میلیارد تومان تقاضای خرید داشت.

اقتصاد آنلاینسارینا امامی؛ در ساعت ۹ و ۴۵دقیقه جمع صف‌های خرید حدود چهار هزار و ۸۸۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش سه هزار و ۷۰۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به هزار و ۱۰۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید «وآیند»، «خودرو» و «اخابر» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده ۵۴۰ میلیارد تومان سفارش خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش «گشان»، «وشهر» و «وملی» در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع دو هزار و ۲۰۰میلیارد تومان (۴۵ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر هزار و ۸۴۵میلیارد تومان (۵۰ درصد کل) می‌شود. همچنین حجم صف‌های خرید در ۸۳ نماد و حجم صف‌های فروش در ۷۱ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف کارخانجات مخابراتی ایران (لکما) به ۴/۳درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«خودرو و ساخت قطعات» محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای ۸۰۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن ۳۹۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «انبوه سازی، املاک و مستغلات» با فشار فروش ۴۳۰میلیارد تومانی همراه است.

صفهای خرید و فروش بورس

این جدول حدود ۳۴ درصد از هشت هزار و ۵۸۰ میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع دو هزار و ۸۳۵میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۳۰۰درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۱۱هزار و۴۲۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

نقشه صفوف خرید و فروش

طراحی اینفوگرافیک: شبنم نعیمی