خالص سفارشات فروش سهام از رقم ۷۰۰میلیارد تومان عبور کرد، برتری سمت عرضه در صنعت هتل و رستوران بیش از سایرین بود و سهام بانک آینده ۵۵۰میلیارد تومان سفارش فروش داشت.

اقتصاد آنلاینامیر مهدی زاده، در ساعت ۹ و ۴۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود سه هزار میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش سه هزار و ۷۰۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۷۰۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش «گشان»، «وملی» و «وشهر» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام توسعه بین‌المللی پدیده شاندیز ۳۶۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید «وآیند»، «خودرو» و «سفارس» در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۶۶۰میلیارد تومان (۵۶ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر هزار و ۸۵۰میلیارد تومان (۵۰ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۵۰ نماد و حجم صف‌های فروش در ۶۷ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف کاشی سعدی (کسعدی) به ۱۰درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«هتل و رستوران» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش حدود ۳۷۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۳۱۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «خودرو و ساخت قطعات» با تقاضای خرید ۴۴۰میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۴۰ درصد از ۶هزار و ۷۰۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع سه هزار و ۲۷۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۲۰۵ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به حدود ۱۰هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

صفهای خرید و فروش بورس 99.07.19

نقشه صفوف خرید و فروش سهام 99.07.19

طراحی اینفوگرافیک: شبنم نعیمی