۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

عذرخواهی رسمی مدیرعامل شرکت فرابورس/ امیرهامونی: تلاش می‌کنیم تا فردا سامانه معاملات را پایدار کنیم

۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۷:۴۳
کد خبر: 472300
عذرخواهی رسمی مدیرعامل شرکت فرابورس/ امیرهامونی: تلاش می‌کنیم تا فردا سامانه معاملات را پایدار کنیم

امروز معاملات فرابورس برخلاف انتظار از ساعت ۱۳ آغاز شد و در بسیاری از نمادها نیز معامله‌ای صورت نگرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین، امیرهامونی، مدیرعامل شرکت فرابورس ایران در سخنانی اعلام کرد که از دیشب مورخ ۱۴مهر۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۰ نقص فنی در سامانه فرابورس ایران اتفاق افتاد. علی رغم تلاش‌های کارشناسان شرکت فناوری بورس تهران، این نقص رفع نشد و تا ساعت ۱۲:۴۵ همچنان ادامه یافت و بازار با تاخیری ۴-۳ ساعته باز شد. در نهایت ساعت ۱۲:۴۵ پیش‌گشایش آغاز شد و بعد از یک ربع پیش‌گشایش، ساعت ۱۳ نماد معاملاتی ابزارها و نمادهای معاملاتی بازار اول و دوم و ETFها و اوراق درآمد ثابت به جز اسناد خزانه مورد معامله قرار گرفتند. نمادهای بازار پایه، اسناد خزانه، اوراق تبعی و بازار SME مورد معامله قرار نگرفتند.

همچنین وی اظهار داشت در ماه‌ها و سال‌های گذشته این اتفاق معمولا بعد از پایان ساعت معاملات تا صبح روز بعد از معاملات پیش می‌آمد؛ بطوریکه کارمندان شرکت فناوری بورس تهران، شبانه‌روزی تلاش می‌کردند که مردم اتفاقات بعد از معاملات را حس نکنند.

  وی طی اظهاراتش از همه مردم، سهامداران محترم، شرکت‌های کارگزاری که صبوری به خرج دادند و همه دست اندرکاران معاملات عذرخواهی کردند. همچنین بخاطر مدیریت ریسک معاملات و آماده شدن سامانه معاملاتی برای فردا، معاملات را خاتمه دادند و معاملات انجام شده را مورد تایید قرار دادند. در ضمن وی از تلاش برای پایداری بازار برای فردا اطلاع دادند. 

این سخنان در حالی گفته شد که برای اولین بار و برخلاف انتظار همه، مقامی مسئول در سازمان و ارکانی دولتی به طور رسمی از مردم عذرخواهی کرد