افراد حقیقی امروز ۵۴۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند که بیشترین ورود پول حقیقی به بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و همچنین سهام گروه صنایع کاغذ پارس بود.

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛ حقیقی‌ها امروز حدود ۵۴۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.

ارزش کل معاملات خرد ۶هزار و ۷۰۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۶ درصد یعنی پنج هزار و ۸۰۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۸ درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری»، «محصولات کاغذی» و «خودرو و ساخت قطعات» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فلزات اساسی» و «قند و شکر» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد «چکاپا»، «وتجارت» و «وبصادر» لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به «قنیشا»، «فولاد» و «فملی» معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت گروه صنایع کاغذ پارس معادل ۱۲۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی قند نیشابور با برتری ۳۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۱۰ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۵۴ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۸۲۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۰۰میلیارد تومان بود.

ورود پول حقیقی به بورس 99.07.15

تغییر مالکیت سهام 99.07.15طراحی اینفوگرافیک: شبنم نعیمی