خالص تقاضا برای خرید سهام از رقم ۶۵۰میلیارد تومان عبور کرد، بیشترین سفارشات خرید برای صنعت سیمان، آهک و گچ به ثبت رسید و همچنین سهام ایران‌ خودرو ۳۱۰میلیارد تومان تقاضای خرید داشت.

اقتصاد آنلاین امیر مهدی زاده؛ در ساعت ۹ و ۴۵دقیقه جمع صف‌های خرید حدود دو هزار و ۸۵۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش دو هزار و ۲۰۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۶۵۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید «خودرو»، «سیتا» و «وبملت» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام ایران‌ خودرو ۳۱۰میلیارد تومان سفارش خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش «وملی»، «ثشاهد» و «انرژی۳» در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس در مجموع هزار و ۵۰۰میلیارد تومان (۵۲ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر هزار و ۴۷۰میلیارد تومان (۶۷ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۴۹ نماد و حجم صف‌های فروش در ۳۷ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف کاشی‌ سعدی‌ (کسعدی) به ۸.۵درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

"سیمان، آهک و گچ" محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای ۶۳۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه "بانک‌ها و مؤسسات اعتباری" قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن ۳۷۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه "دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش" با فشار فروش ۴۰۰میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۴۴ درصد از پنج هزار میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع دو هزار و ۳۵۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۲۱۵ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به هفت هزار و ۴۰۰میلیارد تومان خواهد رسید.

صفهای خرید و فروش بورس و فرابورس 99.07.15

نقشه صفوف خرید و فروش سهام 99.07.15

طراحی اینفوگرافیک: شبنم نعیمی