۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مثبت معامله شدن «امین» به تبع بازگشت بازار سهام/ قیمت تامین سرمایه امین رشد کرد

۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۳۷
کد خبر: 471505
مثبت معامله شدن «امین» به تبع بازگشت بازار سهام/ قیمت تامین سرمایه امین رشد کرد

شرکت تامین سرمایه امین که با نماد «امین» در بازار سهام شناخته می‌شود، به عنوان پانصد و چهل و پنجمین شرکت در بورس تهران عرضه اولیه شد.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ عرضه اولیه شرکت تامین سرمایه امین در مردادماه سال جاری صورت گرفت و به عنوان یکی از عرضه‌های اولیه که بیشترین خریدار را در زمان عرضه داشته است، شناخته شد. در جریان عرضه اولیه «امین»، تعداد یک میلیارد و ۵۰ میلیون سهم (معادل ۱۵ درصد از سهام شرکت تامین سرمایه امین) عرضه شد و به هر کد معاملاتی، ۱۶۱ سهم اختصاص یافت. شرکت تامین سرمایه امین در محدوده قیمتی هزار و چهل تومان به ازای هر سهم، کشف قیمت و معامله شد.

«امین» با رشدی نزدیک به ۵ درصد به معاملات خود در روز جاری پایان داد. این در حالی است که در هفته معاملاتی گذشته، سهم شرکت تامین سرمایه امین با بازدهی منفی برای سهامداران خود همراه بوده است. «امین» از اواسط مردادماه سال جاری تا اواسط شهریورماه، بازدهی مثبت داشته و قیمت آن در برخی از روزهای این بازه زمانی تا ۱۶۰۰ تومان نیز رسیده است. اما از اواسط شهریورماه (۱۷ شهریورماه)، تامین سرمایه امین نوسانات زیادی داشته و در اغلب روزهای معاملاتی، منفی معامله شده است. درواقع تعداد روزهای معاملاتی مثبت در نماد «امین» درمقایسه با روزهای منفی آن، فاصله قابل توجهی دارد.

قیمت «امین» در روز جاری و با رشد حدود ۵ درصدی از ۱۲۰۰ تومان در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته به ۱۳۰۰ تومان رسید. همچنین تامین سرمایه امین با صف خرید دو میلیون سهمی در محدوده قیمتی ۱۳۰۰ تومان همراه بوده است. 

«امین»، ۳۴ هزار معامله در حجم ۲۱ میلیون سهمی را از معاملات امروز بازار سهام به خود اختصاص داد. میانگین حجم ماهانه تامین سرمایه امین، ۳۷ میلیون سهم است و باتوجه به حجم معاملات امروز، میتوان گفت فاصله چندانی با میانگین حجم ماهانه خود ندارد. حقیقی‌ها در روز جاری، ۲۱ میلیون سهم (۹۸ درصد) را در نماد «امین» خریداری کردند و ۲۱ میلیون سهم (۹۹ درصد) را به فروش رساندند.