۰ نفر

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد:

صدور مجوز افزایش سرمایه ۱۶۶شرکت طی ۶ماهه ابتدای سال

۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۹
کد خبر: 470850
صدور مجوز افزایش سرمایه ۱۶۶شرکت طی ۶ماهه ابتدای سال

سازمان بورس و اوراق بهادار در طی ۶ ماهه ابتدای سال ۹۹ مجوز انجام افزایش سرمایه ۱۶۶ شرکت را صادر کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا؛ علی بیگ زاده، مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص افزایش سرمایه های درخواست شده از ابتدای سال تا کنون گفت: مدیریت نظارت بر بازار اولیه در راستای اجرای مفاد قانون بازار اوراق بهادار و مقررات مربوطه، طی ۶ ماهه ابتدای سال ۹۹ نسبت به بررسی درخواست افزایش سرمایه شرکت های سهامی عام ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام و مجوز انجام افزایش سرمایه ۱۶۶ شرکت را صادر کرده است و مبلغ کل مجوزهای ارائه شده در این بازه زمانی معادل ۵۵۰ میلیون و ۶۱۲ هزار و ۱۶۶ ریال بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس مجوزهای صادره، ۴۷ درصد افزایش سرمایه ها  از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، ۲۵ درصد از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، ۱۶ درصد از محل سود انباشته و مابقی از محل سایر اندوخته ها تأمین شده اند.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس افزود: به این ترتیب، تعداد مجوزهای صادره افزایش سرمایه در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری ۸۰ درصد تعداد مجوزهای صادره در کل سال ۹۸ بوده است.

علی بیگ زاده  به مجوز افزایش سرمایه های صادر شده سال گذشته نیز اشاره کرد و افزود: در ۶ ماه ابتدایی سال ۹۸ تعداد ۵۱ مجوز افزایش سرمایه در سازمان بورس به ثبت رسید که مبلغ آن بالغ بر ۶۸ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۹۵۵ ریال بود و در پایان سال ۹۸ این تعداد مجوز ها به ۱۴۶ عدد و مبلغ آن نیز به ۱ میلیارد و ۹۷ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۳۶۶ ریال رسید.

وی در خصوص روند پذیره نویسی اوراق بدهی نیز گفت: در سال جاری دو اوراق اجاره به مبلغ ۱۲ میلیون ریال و ۶ اوراق سلف موازی استاندارد به مبلغ ۶۰میلیون ریال و همچنین ۲۳ اوراق مرابحه عام به مبلغ ۸۱۷ میلیون و ۳۵ هزار و ۶۲۵ ریال در سازمان بورس پذیره نویسی شده است.