۰ نفر

استقبال ۲۰ درصدی از صندوق پالایش یکم؛

۸۰ درصد پالایشی یکم روی دست دولت ماند

۵ مهر ۱۳۹۹، ۲۱:۲۵
کد خبر: 469882
۸۰ درصد پالایشی یکم روی دست دولت ماند

مدیر صندوق پالایشی یکم گفت: تا پایان مهلت پذیره‌نویسی صندوق پالایشی یکم، چهار میلیون نفر از این صندوق استقبال کردند و 20 درصد واحدهای صندوق به فروش رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، داود رزاقی ، در مورد اینکه چه تعداد از مردم از صندوق پالایشی یکم، موسوم به دارا دوم استقبال کردند، گفت: بر اساس استخراج آمارهای اولیه، حدود چهارمیلیون نفر از واحدهای صندوق پالایش یکم استقبال و خریداری کردند که ارزش واحدهای خریداری شده، بیش از 13 هزار میلیارد تومان است که حدود 10 هزار میلیارد تومان از طریق کارگزاری‌های بورسی و 3 هزار میلیارد تومان از طریق شبکه بانکی توسط مردم خریداری شده است. البته آمار نهایی و قطعی پس از مغایرت گیری رسما اعلام خواهد شد.

مدیر صندوق پالایشی یکم در مورد اینکه چه میزان از واحدهای سرمایه‌گذاری پالایشی یکم به فروش رسید، گفت: حجم صندوق پالایش یکم که مرکب از باقیمانده سهام دولت در چهار پالایشگاه تهران، اصفهان، بندرعباس و تبریز است، به ارزش برآوردی 60 هزار میلیارد تومان بود که از طریق بورس و نیز شبکه بانکی به آحاد جامعه ارائه شد که در نهایت 13 هزار میلیارد تومان از این واحدها به فروش رسید. یعنی حدود بیش از 20 درصد از حجم صندوق توسط مردم خریداری شد.

وی در مورد تخفیف واحدهای پالایشی یکم گفت: تا کنون که به صورت رسمی به ما اعلام شده تخفیف 20 درصدی برای مردم در نظر گرفته شده است و تا سقف 5 میلیون تومان برای هر کد ملی در نظر گرفته شده است که البته کسانی که صندوق قبلی دارا یکم به مبلغ 2 میلیون تومان را خریداری کرده‌اند، در صندوق دارا دوم یا پالایشی یکم تا سقف 3 میلیون تومان می‌توانستند خریداری کنند.

رزاقی در مورد اینکه رئیس جمهور در هفته قبل اعلام کرده واحدهای صندوق پالایشی یکم برای مردم با 30 درصد تخفیف در نظر گرفته شود، گفت: من هم این را شنیده‌ام، اما هنوز مصوبه‌ای دریافت نکردیم و فعلاً به صورت رسمی همان 20درصد اولیه به عنوان تخفیف در نظر گرفته شده است، تا ابلاغ جدید دریافت شود.

مدیر صندوق پالایشی یکم  همچنین در مورد اینکه چه زمانی واحدهای پالایشی یکم در پرتفو و ترکیب سهام دارندگان کد بورسی قرار می‌گیرد، گفت: حداقل یک ماه بعد از پایان مهلت پذیره‌نویسی که در 30 شهریورماه بود، واحدهای این صندوق در پرتفوی سرمایه‌گذاران قابل مشاهده و قابل معامله می‌شود.