افراد حقیقی امروز ۶۴۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ بود.

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۶۴۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.

ارزش کل معاملات خرد حدود ۹ هزار میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۱ درصد یعنی هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۷ درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه "فلزات اساسی"، "بانک‌ها و موسسات اعتباری" و "فرآورده‌های نفتی" رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های "انبوه‌سازی، املاک و مستغلات" و "محصولات شیمیایی" به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «فملی»، «فولاد» و «وپارس» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «فارس»، «ثامید» و «دی» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ معادل ۱۹۰ میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی صنایع پتروشیمی خلیج فارس با برتری ۸۵ میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۵۰ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۸ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۲۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان بود.

ورود پول حقیقی به بورس 99.07.05 (1)

تغییر مالکیت سهام 99.07.05

طراحی اینفوگرافیک: شبنم نعیمی