۰ نفر

فعالیت صندوق بازارگردانی تاک در راستای آیین نامه جدید بورس

۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۴
کد خبر: 469764
فعالیت صندوق بازارگردانی تاک در راستای آیین نامه جدید بورس

بر اساس آیین نامه حفظ و ثبات بازار سرمایه و صیانت از حقوق سهامداران مورخ 20/06/1399 توسط شورای عالی بورس و اوراق بهادار با تاکید بر لزوم معرفی و داشتن حداقل یک بازارگردان برای هر یک از شرکتهای بورسی از این پس شاهد نقدشوندگی بالاتر درسهام و جلوگیری از نوسانات قیمت سهام خواهیم بود، در همین راستا ­صندوق­های بازارگردانی ابزاری مناسب جهت حصول به این امر می­باشند.

 این صندوق‌ها برای بالا بردن نقد شوندگی سهام و جلوگیری از نوسانات شدید قیمتی به وجود آمده­اند و در عین حال برای به ارزش رساندن  قیمت سهام به ارزش ذاتی آن بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

از جمله ویژگی های این صندوق مشارکت در تعهد پذیره‌نویسی یا تعهد خرید اوراق بهادار موضوع بازارگردانی و امکان تأمین حداکثر ۷۰ درصد از سرمایه صندوق به ‌صورت سهام و حق‌تقدم و 30 درصد به صورت نقد است که این امکان را به صندوق می­دهد تا در هر شرایطی آمادگی لازم برای خرید یا عرضه سهام موضوع بازارگردانی را داشته باشد.

از جمله مزایای این صندوق برای اشخاص حقوقی میتوان به کاهش کارمزد و هزینه‌های معاملات صندوق به ‌واسطه معافیت‌های در نظر گرفته‌ شده، کاهش محدودیت‌های اعطای اعتباردهی و تسهیلات به صندوق با عنایت به اساسنامه آن، در اختیار قرار دادن ایستگاه معاملاتی برای انجام معاملات اشاره کرد.

بازارگردان با عرضه و تقاضای خود به نقدشوندگی سهم کمک شایانی میکند که همین امر، خصوصا در حالت های خاص بازار سرمایه که شاهد صفوف خرید و فروش هستیم، میتواند منفعت زیادی را نسیب سرمایه گذاران کند. بنابراین با رونق گرفتن این صندوق ها، اشخاص حقیقی نیز منتفع خواهند شد.

صندوق بازارگردانی تاک با مدیریت شرکت مشاورسرمایه گذاری مدبران هما، با بهره مندی از نیروی متخصص و حرفه ای، سابقه درخشان در مدیریت دارایی افراد در داخل و خارج از کشور و استفاده از خدمات نوین از جمله الگوریتم تریدینگ، تجربه ی خوبی را برای تمامی ذینفعان در مقوله بازارگردانی به ارمغان می آورد.

پیش تر این شرکت مدیریت حرفه ای خود را در صندوق سهامی سرو سودمند مدبران و صندوق با درآمد ثابت افران نشان داده است.

به نظر میرسد با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور و به نوعی جدید بودن بازار سرمایه برای قشر زیادی از سرمایه گذاران فعلی، الزام شرکت ها به داشتن حداقل یک بازارگردان، از جمله تصمیمات مهم و تاثیرگذار سازمان بورس و اوراق بهادار در این برهه از زمان است که امید است با رونق این نوع از صندوق ها، شاهد افزایش نقدشوندگی بازار سهام حتی در شرایط خاص باشیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص صندوق بازارگردانی اختصاصی تاک با شماره های زیر تماس بگیرید:

02126231284

02126231278