۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش امروز در بازار سهام/ انبوه‌سازی‌ها از صف فروش رها نمی‌شوند

۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۲۰
کد خبر: 469691
سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش امروز در بازار سهام/ انبوه‌سازی‌ها از صف فروش رها نمی‌شوند

خالص سفارشات فروش سهام از رقم هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان عبور کرد، برتری سمت عرضه در صنعت انبوه‌سازی، املاک و مستغلات بیش از سایرین بود و همچنین سهام گروه صنعتی ملی ۴۲۰ میلیارد تومان سفارش فروش داشت.

اقتصاد آنلاینامیر مهدی زاده؛ در ساعت ۹ و ۳۰ جمع صف‌های خرید حدود دو هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش چهار هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش «وملی»، «ثشاهد» و «وشهر» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام گروه صنعتی ملی ۴۲۰ میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید «وسپهر»، «دی» و «پترول» در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان (۶۱ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر دو هزار میلیارد تومان (۴۲ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۴۳ نماد و حجم صف‌های فروش در ۸۷ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف عمران و توسعه شاهد (ثعمرا) به ۴.۶ درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

"انبوه‌سازی، املاک و مستغلات" کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۷۵۰ میلیارد تومان است و پس از آن گروه "دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش" قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۴۲۰ میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه "محصولات شیمیایی" با تقاضای خرید ۶۴۰ میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۳۸ درصد از هفت هزار و ۶۶۰ میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع دو هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۳۵۸ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

نقشه صفوف خرید و فروش سهام 99.07.05

صفهای_خرید_و_فروش_بورس_و_فرابورس_99_07_05

طراحی اینفوگرافیک: شبنم نعیمی