۰ نفر

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

مردم نگران ریزش‌های بورسی نباشند/ سهام شرکت‌ها در بورس روند صعودی پیدا می‌کند

۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۵۲
کد خبر: 469451
مردم نگران ریزش‌های بورسی نباشند/ سهام شرکت‌ها در بورس روند صعودی پیدا می‌کند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم نگران ریزش‌های بورسی نباشند و سهام شرکت‌ها در بورس دوباره روند صعودی پیدا می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی ظهر امروز در آئین گرامیداشت روز صنعت و معدن در استان کرمان با بیان اینکه امروز کشور در شرایط  جنگ اقتصادی با دشمن است اظهار داشت: امروز جنگ ما جنگ اراده‌ها در اقتصاد است.

وی با بیان اینکه فرماندهی که در شرایط جنگ اقتصادی به فکر مذاکره با دشمن باشد بازنده میدان است گفت: دشمن می‌خواهد شرایطی را جهت فروپاشی اقتصاد ایران فراهم کند و ما باید در کشور تمهیدات لازم جهت مقابله با جنگ اقتصادی را فراهم کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعمال چنین تحریم‌هایی را در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌سابقه دانست و عنوان کرد: در کنار توجه به شرایط بیرونی جنگ اقتصادی اقدامات و اصلاحاتی را نیز باید در داخل کشور انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در هفته آینده در کمیسیون اقتصادی مجلس لایحه برداشته شدن قانون منع ارزش افزوده را تصویب و به صحن علنی مجلس خواهیم برد گفت: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را نیز حل خواهیم.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه با این دو اقدام اساسی 90 درصد از مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی کشور حل خواهد شد افزود: عمده مشکلات واحدهای تولیدی کشور در حوزه مسائل بانکی، بیمه‌ای، مالیاتی و عدم ثبات قیمت‌ها است.

وی با عنوان اینکه 90 درصد تحریم‌های اقتصادی کشور بانک محور است گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس اصلاح قانون بانکداری را در بحث قوانین بانکی در دستور کار قرار داده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از طریق فرابورس می‌توان کلیه مشکلات شرکت‌ها را مرتفع کنیم ادامه داد: روزانه بیش از هزار و 500 میلیارد تومان تولید نقدینگی ما در کشور است.

وی با اشاره به اینکه مردم نگران ریزش‌های بورسی نباشند چرا که سهام شرکت‌ها دوباره در بورس روند صعودی پیدا خواهد کرد گفت: بازار سرمایه فراز و نشیب دارد اما مشکلات شرکت ها و واحدهای تولیدی قطعا مرتفع خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط سخت حاکم بر اقتصاد کشور توانستیم 2 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خارجی را به استان کرمان بیاوریم ادامه داد: امسال نیز یک کشور خارجی سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی را در استان کرمان عملیاتی خواهد کرد.