افراد حقیقی امروز دو هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام بانک ملت بود.

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛ حقوقی‌ها امروز حدود دو هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.

ارزش کل معاملات خرد ۱۳ هزار و ۸۰ میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۷ درصد یعنی سه هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۷ درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه "فلزات اساسی"، "بانک‌ها و مؤسسات اعتباری" و "فرآورده‌های نفتی" رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های "بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی" و "محصولات شیمیایی" به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «وبملت»، «فملی» و «فولاد» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «بپاس»، «صبا» و «شغدیر» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک ملت معادل ۴۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بیمه پاسارگاد با برتری ۴۳ میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۵ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۴۴ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۸۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود.

تغییر مالکیت سهام 99.07.01

طراحی اینفوگرافیک: شبنم نعیمی

ورود پول حقیقی به بورس 99.07.01 (1)

طراحی اینفوگرافیک: شبنم نعیمی