افراد حقیقی امروز ۷۰۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و همچنین سهام بانک صادرات بود.

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۷۰۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.

ارزش کل معاملات خرد ۱۰ هزار میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۵ درصد یعنی هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۷ درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه "بانک‌ها و مؤسسات اعتباری"، "محصولات شیمیایی" و "فلزات اساسی" رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های "فرآورده‌های نفتی" و "بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی" به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «وبصادر»، «وآیند» و «آریا» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «شبندر»، «پترول» و «صبا» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک صادرات ایران معادل ۱۴۰ میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پالایش نفت بندرعباس با برتری ۱۵۰ میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۹ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۱۸ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۴۴۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان بود.

تغییر مالکیت سهام 99.6.30

ورود پول حقیقی به بورس 99.6.30