خالص سفارشات فروش سهام از رقم دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان عبور کرد، برتری سمت عرضه در صنعت انبوه‌سازی، املاک و مستغلات بیش از سایرین بود و همچنین سهام گروه‌ صنعتی‌ ملی‌ ۴۲۰ میلیارد تومان سفارش فروش داشت.

اقتصاد آنلاینامیر مهدی زاده، در ساعت ۹ و ۵۰ دقیقه جمع صف‌های خرید حدود دو هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش چهار هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش «وملی»، «ثشاهد» و «وشهر» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام گروه‌ صنعتی‌ ملی‌ حدود ۴۲۰ میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید «زاگرس»، «پترول» و «ثامید» در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان (۷۱ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر دو هزار و ۷۰ میلیارد تومان (۴۶ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۳۱ نماد و حجم صف‌های فروش در ۸۲ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف کاشی‌ سعدی‌ (کسعدی) به ۹ درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

"انبوه‌سازی، املاک و مستغلات" کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۶۳۰ میلیارد تومان است و پس از آن گروه "خودرو و ساخت قطعات" قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۴۶۰ میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه "محصولات شیمیایی" با تقاضای خرید هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۴۱ درصد از ۶ هزار و ۹۳۰ میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع پنج هزار میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۴۰ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۱۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

15

16