خالص سفارشات فروش سهام از رقم ۱۴هزار و ۹۰میلیارد تومان عبور کرد، برتری سمت عرضه در صنعت انبوه‌سازی، املاک و مستغلات بیش از سایرین بود و همچنین سهام گروه صنعتی ملی ۵۷۰میلیارد تومان سفارش فروش داشت.

اقتصاد آنلاینامیر مهدی زاده؛ در ساعت ۱۰:۰۵ جمع صف‌های خرید حدود ۵۸۰ میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش ۱۴ هزار و ۹۰ میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش «وملی»، «ثشاهد» و «حکشتی» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام گروه صنعتی ملی  ۵۷۰ میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید «بپیوند» در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۵۲۰ میلیارد تومان (۹۰ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر سه هزار میلیارد تومان (۲۱ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۲ نماد و حجم صف‌های فروش در ۲۵۱ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف عمران و توسعه شاهد (ثعمرا) به حدود ۶ درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

"انبوه‌سازی، املاک و مستغلات" کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و پس از آن گروه "فلزات اساسی" قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه "عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم" با تقاضای خرید ۷ میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۱۸ درصد از ۱۴ هزار و ۶۷۰ میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع هزار و ۲۶۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن هزار و ۱۶۰ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

صفهای خرید و فروش بورس 99.6.18

5