۰ نفر

در بورس انجام خواهد شد:

عرضه اولیه شرکتی جدید در روز چهارشنبه

۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۳۷
کد خبر: 465132
عرضه اولیه شرکتی جدید در روز چهارشنبه

عرضه اولیه سهام «شرکت توسعه و عمران امید» با نماد «ثامید» روز چهارشنبه (19 شهریور ماه) در بورس تهران انجام می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ماه‌های گذشته، حمایت دولت از بورس بی‌سابقه بوده، به طوری که بوسیله عرضه صندوق‌های ETF با قیمت مناسب، تامین مالی بوسیله این بازار، عرضه سهام شرکت های جدید و نیز آزادسازی سهام عدالت، حمایت همه‌جانبه ای از بازار سرمایه صورت گرفت.

همچنین عرضه سهام شرکت های جدید (عرضه اولیه) همواره مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار داشته، زیرا تاکنون بیش از ۹۰ درصد از عرضه اولیه‌هایی که در بورس انجام شده، سودآور بوده‌اند به همین دلیل این اقدام همیشه در بورس برای فعالان بازار جذابیت داشته است.

برابر آگهی عرضه اولیه سهام شرکت "توسعه و عمران امید" به نماد «ثامید» منتشر شد که روز چهارشنبه (۱۹ شهریور ماه) تعداد پنج میلیارد و ۲۹۷ میلیون و ۵۵۰ هزار سهم معادل ۱۵درصد از سهام این شرکت به عنوان پانصد و چهل و هشتمین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش "فعالیت‌های مربوط به املاک و مستغلات" گروه و طبقه "فعالیت‌های مربوط به املاک و مستغلات با مالکیت شخصی و اجاره‌ای» در فهرست «نرخ های بازار دوم» به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد. 

قرار است در این عرضه اولیه به هر کد معاملاتی حداکثر یک هزار و ۲۰۰ سهم در دامنه قیمتی یک هزار و ۶۶۰ ریال تا یک هزار و ۷۵۰ ریال تعلق ‌گیرد.

هنگامی که سهام شرکتی برای نخستین بار در بورس عرضه می‌شود، به روز اول عرضه سهام، «عرضه اولیه» گفته می‌شود، در این روز درصد مشخصی از کل سهام شرکت برای نخستین بار بوسیله بورس یا فرابورس توسط سرمایه‌گذاران خریداری می‌شود.

157602679