۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

تداوم روند فعلی بازار در دو روز آینده معاملات/ بازار سرمایه با نوسان همراه است

۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۰۰
کد خبر: 463584
تداوم روند فعلی بازار در دو روز آینده معاملات/ بازار سرمایه با نوسان همراه است

سلامی، کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه با نوساناتی همراه است و همیشه در وضعیت پایدار قرار ندارد. درحقیقت این خطر همیشه وجود دارد که بازار سهام با ریزش مواجه شود.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ غلامرضا سلامی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: حمایت اشخاص حقوقی در بازگشت بازار سرمایه پس از ریزش زیاد در هفته‌های اخیر موثر بوده است، اما وضعیت بازار همیشه به صورت پایدار نیست. 

وی افزود: نمیتوان به طور قطع درخصوص دستوری بودن یا نبودن حمایت حقوقی‌ها برای بازگرداندن بازار سرمایه اظهار نظر کرد؛ اما بسیاری از اشخاص حقوقی به نوعی به دولت وابستگی دارند. اگر بازگشت بازار با کمک اشخاص حقوقی، دستوری نیز محسوب شود، درنهایت اشخاص حقوقی به اجماعی برای حل این ریزش در بازار سهام رسیده‌اند. 

سلامی اضافه کرد: در هر صورت جلساتی درخصوص موضوع بازگشت بازار سرمایه به روند مثبت برگزار شده و توضیه‌هایی به شرکت‌ها نیز شده است. از سوی دیگر اگر منافع شرکت‌ها ایجاب کند، به این موضوع ورود پیدا می‌کنند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: میتوان گفت بسیاری از اشخاص حقوقی نیز از موضوع افزایش قیمت‌ها سود برده‌اند. زیرا درنهایت ۱۵ درصد از سهام شرکت‌ها، سهام شناور آزاد است و ۸۵ درصد دیگر دراختیار خود شرکت و اشخاص حقوقی قرار دارد. بنابراین تلاش آنها برای جلوگیری از ریزش بازار سرمایه طبیعی است. 

وی اظهار داشت: به نظر من نمیتوان پیش‌بینی دقیقی از وضعیت بازار در بلندمدت داشت و روند بازار سرمایه امروز، در دو روز آینده در جریان معاملات ادامه می‌یابد. باید دید برای مثال چه اقداماتی از سوی دولت برای تداوم روند مثبت در بازار سهام صورت خواهد گرفت یا چه عرضه‌های اولیه‌ای انجام خواهد شد.