امروز معامله‌گرها دو هزار و ۴۴۰میلیارد تومان سهام سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه فلزات اساسی تعلق داشت و ۱۲.۷درصد از کل سهام لیزینگ ایران و شرق معامله شد.

اقتصادآنلاینسپهر علی‌یاری؛ روز جاری در مجموع حدود ۲۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «شستا»، «شپنا»، «فملی»، «فولاد» و «شتران» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در اولین روز معاملاتی هفته معادل دو هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان سهام سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی دست به دست شد و رکورد قبلی آن ارتقا یافت، پالایش نفت اصفهان پس از معاملاتی به ارزش دو هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان با اختلاف ناچیز در رده دوم قرار گرفت و سهام ملی صنایع مس ایران نیز به جایگاه سوم رسید.

رتبه‌بندی-سهام-در-معاملات-بورس-و-فرابورس-99.6.10

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه "فلزات اساسی" تعلق داشت به طوری که پنج هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد و رکورد معاملات روزانه صنایع جابجا شد، گروه "فرآورده‌های نفتی" با معاملات پنج هزار و ۱۳۵ میلیارد تومانی دوم شد و "چندرشته‌ای صنعتی" در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۱۲.۷ درصد از کل سهام لیزینگ ایران و شرق (ولشرق) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۴۷ درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۴۵ سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۱۲ نماد نخست اختصاص داشت.

ارزش معاملات سهام 99.6.10