۰ نفر

معاون بازار بورس تهران:

خرید سهام پالایشی یکم از طریق کارگزاری‌ها امکان‌پذیر است

۵ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۲۵
کد خبر: 462651
خرید سهام پالایشی یکم از طریق کارگزاری‌ها امکان‌پذیر است

محمود گودرزی، معاون بازار بورس تهران گفت: بعد از پایان معاملات بازار سرمایه، ۳ساعت زمان برای پذیره نویسی نماد پالایش اختصاص می‌یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، محمود گودرزی، معاون بازار بورس تهران درباره دومین صندوق قابل معامله دولتی گفت: سهام پالایشی یکم با نماد پالایش از فردا ۵ شهریور تا ۱۹ شهریور ماه پذیره نویسی می‌شود و افراد می‌توانند با داشتن کد ملی، اقدام به خرید هر واحد این صندوق کنند.

وی افزود: علاوه بر درگاه‌های بانکی، ۱۵ شعب منتخب بانکی هم پذیره نویسی این صندوق را انجام می‌دهند.

گودرزی با بیان اینکه افراد دارای کد بورسی می‌توانند از طریق کارگزاری اقدام به خرید سهام کنند گفت: برای این افراد، قرار است بعد از ساعات معاملات، ۳ ساعت پذیره نویسی انجام شود.

وی درباره تغییر نام دومین صندوق قابل معامله دولتی افزود: براساس اینکه متولی تاسیس این صندوق کدام سازمان است نام صندوق مشخص می‌شود، بر این اساس در صندوق دارایکم به دلیل اینکه متولی وزارت دارایی بود؛ نام صندوق ” دارایکم“ و در این صندوق، چون متولی شرکت پالایش و پخش است به اسم «پالایشی یکم» با نماد «پالایش»نام گذاری شد.

مدیر بازار بورس تهران گفت: در این صندوق ۱۵ درصد از سهام ۴ پالایش بندرعباس، تهران، اصفهان و تبریز است و با ۲۰ درصد تخفیف انجام می‌شود.