خالص سفارشات فروش سهام به رقم هزار و ۲۰۰میلیارد تومان تنزل کرد، بیشترین سفارشات فروش برای گروه سرمایه‌گذاری‌ها به ثبت رسید و سهام سرمایه گذاری پارس آریان ۹۷۰میلیارد تومان سفارش فروش داشت.

اقتصاد آنلاینسپهر علی‌یاری؛ در ساعت ۹:۵۵ جمع صف‌های خرید حدود پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش ۶ هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید «فملی»، «شپنا» و «فولاد» به چشم می‌خورد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش «آریان»، «وملی» و «وآیند» در نوبت انتظار است به طوری که فقط برای سهام سرمایه گذاری پارس آریان ۹۷۰ میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان (۶۲ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان (۵۹ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۵۹ نماد و حجم صف‌های فروش در ۷۸ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف بهساز کاشانه تهران (ثبهساز) به ۴.۵ درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

"فرآورده‌های نفتی" محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای هزار میلیارد تومان است و پس از آن گروه "فلزات اساسی" قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن ۹۴۰ میلیارد تومان می‌شود. از سویی دیگر گروه "سرمایه‌گذاری‌ها" با فشار فروش ۹۵۰ میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۴۳ درصد از ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۳۹ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۱۹ هزار و  میلیارد تومان خواهد رسید.

صفهای خرید و فروش بورس 99.6.4