۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

اتخاذ تصمیمات بهینه با افزایش اعتبارات کارگزاران/ افزایش اعتبارات کارگزاران زمینه حضور افراد حرفه‌ای را فراهم می‌کند

۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۴۹
کد خبر: 461996
اتخاذ تصمیمات بهینه با افزایش اعتبارات کارگزاران/ افزایش اعتبارات کارگزاران زمینه حضور افراد حرفه‌ای را فراهم می‌کند

بنابر مصوبه شورای عالی بورس، سقف اعتبارات کارگزاری‌ها به ۵۰ درصد افزایش یافت.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ مهدی آزادواری، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین درخصوص موضوع افزایش ضریب اعتباری کارگزاران گفت: افزایش اعتبارات کارگزاران زمینه حضور و خرید بیشتر سهام را به افراد و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای در بازار سهام می‌دهد.

در این زمینه بخوانید

وی افزود: از سوی دیگر ممکن است برخی این موضوع را دلیلی برای افزایش ریسک کارگزاری‌ها بدانند، اما این ریسک با انجام برخی موارد مانند وثیقه قرار دادن بخشی از سهام خریداری شده یا قراردادهای منعقدشده و... قابل کنترل و مدیریت است.

آزادواری تصریح کرد: اما به صورت کلی شخصی در بازار اعتبار کسب می‌کند که با بازار سرمایه و سهام آشنا است و قصد کسب سود بیشتری را دارد. بنابراین به هر میزان که منابع دراختیار دارد، سود کسب خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: بنابراین افزایش اعتبارات درحقیقت به معنای ورود بیشتر حرفه‌ای در بازار سهام است و این امر از برخی اتفاقات مانند ریزش بازار جلوگیری می‌کند و یکی از دلایل ریزش بازار، خروج اشخاص حقیقی به دلیل منفی شدن بازار است.

وی اضافه کرد: اما اگر زمینه‌ها و ابزارهای لازم که یک مورد آن افزایش اعتبارات است، برای ورود افراد حرفه‌ای‌تر فراهم شود، سهام به موقع خرید و فروش خواهد شد و تصمیمات بهینه اتخاذ می‌شود.