۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

رفتار عاقلانه‌تر بازار سرمایه در روزهای آینده/ بازار در سهم‌های بزرگ با حباب درگیر بود

۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۴۶
کد خبر: 461920
رفتار عاقلانه‌تر بازار سرمایه در روزهای آینده/ بازار در سهم‌های بزرگ با حباب درگیر بود

فتحی، کارشناس بازار سرمایه گفت: وضعیت بازار سرمایه به خصوص در سهم‌های بزرگ با حباب درگیر بود و موجب ریزش بازار شد.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ مازیار فتحی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: باتوجه به نرخ دلار و ریزش قابل توجه بازار، من فکر میکنم حباب در برخی از سهم‌های بزرگ به خصوص سهم‌هایی که در ETF  دولتی قرار داشتند، مانند گروه فولادی، پالایشی‌ها و هلدینگ‌ها به طور نسبی پر شده است.

وی افزود: من فکر میکنم ریزش در این گروه از سهم‌ها باتوجه به ریزش شدیدی که در روزهای قبل داشته‌اند، در روزهای آینده به اتمام می‌رسد. اما نباید انتظار صعود زیادی را داشت. زیرا این سهم‌ها به مرحله‌ای پایین‌تر از ارزش خود نرسیده‌اند که بتوان انتظار صعود را از سهم‌های بزرگ داشت.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: برخی از سهم‌های بزرگ در بازار سرمایه درحال نزدیک شدن به ارزش واقعی خود هستند. اما بسیاری از سهم‌های کوچک‌تر در بازار، ارزندگی پیدا کرده‌اند و من به سهم‌های کوچک‌تر در بازار سهام که دارای ارزش بنیادی هستند، خوشبین‌تر هستم.

فتحی اظهار داشت: باتوجه به اتفاقاتی که در بازار سرمایه در روزهای اخیر رخ داده است، بسیاری از سرمایه‌گذاران، به خصوص سرمایه‌گذاران مبتدی، اقدام به فروش سهم‌های خود کرده و از بازار خارج می‌شوند. درنتیجه از تعداد فعالان در بازار و ارزش معاملات کاسته خواهد شد و به نظر من اقبال غیرمعقول به سهم‌های دولتی و ETF بازار کمتر شده و بازار سرمایه عاقلانه‌تر رفتار خواهد کرد.

وی در پاسخ به این موضوع که آیا اشخاص حقوقی در روزهای آینده، صف‌های فروش را جمع خواهند کرد، گفت: خرید برای اشخاص حقوقی در برخی از قیمت‌ها جذاب است و اگر قیمت‌ها به صورت مجدد رشد کنند، دیگر سهم‌ها، به خصوص سهم‌های بزرگ جذابیتی پس از رشد  نخواهند داشت.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: اگر شاهد جمع کردن صف‌های فروش در قیمت‌های فعلی هستیم، میتوان گفت به این دلیل است که حباب به صورت نسبی در قیمت‌های فعلی سهم‌ها تخلیه شده است.