امروز معامله‌گرها هزار میلیارد تومان سهام پالایش نفت اصفهان خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری تعلق داشت و ۵.۶درصد از کل سهام پلی اکریل ایران معامله شد.

اقتصاد آنلاینسپهر علی‌یاری؛ روز جاری در مجموع حدود ۱۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «شپنا»، «شستا»، «فملی»، «وپارس» و «وآیند» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در اولین روز شهریور ماه معادل هزار میلیارد تومان سهام پالایش نفت اصفهان دست به دست شد، سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی پس از معاملاتی به ارزش ۹۹۰ میلیارد تومان دوم شد و سهام ملی صنایع مس ایران خلاف جهت کلیت بازار صف خرید شد و به جایگاه سوم معاملات رسید.

رتبه‌بندی-سهام-در-معاملات-بورس-و-فرابورس-6.1

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه "بانک‌ها و مؤسسات اعتباری" تعلق داشت به طوری که دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه "فلزات اساسی" با معاملات دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی دوم شد و "فرآورده‌های نفتی" در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۵.۶ درصد از کل سهام پلی اکریل ایران (شپلی) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۴۳ درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۲۹ سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۱۴ نماد نخست اختصاص داشت.

ارزش معاملات سهام 6.1