۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش امروز در بازار سهام

۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۰۰
کد خبر: 459912
سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش امروز در بازار سهام

خالص عرضه برای فروش سهام از رقم ۱۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان عبور کرد، بیشترین سفارشات فروش برای صنعت فرآورده‌های نفتی به ثبت رسید و سهام پالایش نفت اصفهان هزار میلیارد تومان تقاضای فروش داشت.

اقتصادآنلاینسپهر علی‌یاری، در ساعت ۱۰ و ۵ دقیقه جمع صف‌های خرید به حدود هزار و ۲۸۶ میلیارد تومان رسید و ارزش کل صف‌های فروش حدوداً ۱۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین سفارش در صفوف خرید «ونیکی»، «سیتا» و «ولپارس» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام ونیکی ۴۱۰ میلیارد تومان تقاضای خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش «شپنا»، «شتران» و «خودرو» در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۸۸۹ میلیارد تومان (۶۹ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر چهار هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان (۳۹ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۲۱ نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۵۲ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف بانک دی (دی) به ۱.۲ درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

"سایر واسطه‌گری‌های مالی" محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای شش هزار و ۹۳ میلیارد تومان است و پس از آن گروه "سرمایه‌گذاری‌ها" قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن دو هزار و ۸۹ میلیارد تومان می‌شود. از سویی دیگر گروه "فرآورده‌های نفتی" با فشار فروش ۲۱۷ هزار میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۳۶ درصد از ۱۳ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع پنج هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۲۵۶ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به بیش از ۱۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

بورس تهران