امروز معامله‌گرها نزدیک هزار و ۵۰۰میلیارد تومان سهام سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه محصولات شیمیایی تعلق داشت و هفت درصد از کل سهام ماشین‌سازی اراک معامله شد.

اقتصاد آنلاینسپهر علی‌یاری، روز جاری در مجموع حدود ۲۸ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «شستا»، «وپارس»، «فاراک»، «وبانک» و «دی» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

رتبه‌بندی-سهام-در-معاملات-بورس-و-فرابورس-5.14

در چهاردهمین روز مردادماه معادل هزار و ۴۸۸ میلیارد تومان سهام سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی دست به دست شد، بانک پارسیان پس از مدت‌ها تا رتبه دوم بالا آمد؛ سهام ماشین‌سازی اراک نیز پس از معامله‌ی حدود هفت درصد از کل سهام آن به جایگاه سوم رسید.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه "محصولات شیمیایی" تعلق داشت به طوری که سه هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه "بانک‌ها و مؤسسات اعتباری" با معاملات دو هزار و ۸۶۰ میلیارد تومانی دوم شد و "چندرشته‌ای صنعتی" در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۱۰ نماد برتر سهم ۳۱ درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۵۱ سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۲۲ نماد نخست اختصاص داشت.

ارزش معاملات سهام 5.14