خالص تقاضا برای خرید سهام از رقم پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان عبور کرد، بیشترین سفارشات خرید برای صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به ثبت رسید و سهام سرمایه‌گذاری ملی ایران ۶۲۰ میلیارد تومان تقاضای خرید داشت.

اقتصاد آنلاینسپهر علی‌یاری؛ در ساعت ۱۰:۰۰ جمع صف‌های خرید به حدود شش هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان رسید و ارزش کل صف‌های فروش ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به پنج هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین سفارش در صفوف خرید «ونیکی»، «بزاگرس» و «خبهمن» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام سرمایه‌گذاری ملی ایران ۶۲۰ میلیارد تومان تقاضای خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش «شلرد»، «غمارگ» و «حکشتی» در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع سه هزار میلیارد تومان (۴۸ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر ۵۶۵ میلیارد تومان (۷۰ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۸۱ نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۷ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف صنایع فولاد آلیاژی یزد (فولای) به ۱۱ درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

"بانک‌ها و مؤسسات اعتباری" محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای ۸۷۰ میلیارد تومان است و پس از آن گروه "سرمایه‌گذاری‌ها" قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن ۷۸۰ میلیارد تومان می‌شود. از سویی دیگر گروه "حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات" با فشار فروش ۷۷ میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۴۳ درصد از هفت هزار و ۵۰ میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع سه هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۲۱۶ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

صفهای خرید و فروش بورس 5.13