امروز معامله‌گرها هزار و ۵۷۵ میلیارد تومان سهام پالایش نفت تهران خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه فرآورده‌های نفتی تعلق داشت و ۷.۵ درصد از کل سهام نوش مازندران معامله شد.

اقتصادآنلاینسپهر علی‌یاری؛ روز جاری در مجموع حدود ۱۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «شتران»، «شپنا»، «فولاد»، «وبانک» و «فخوز» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در اولین روز مردادماه معادل هزار و ۵۷۵ میلیارد تومان سهام پالایش نفت تهران دست به دست شد، پالایش نفت اصفهان به رتبه دوم بازگشت؛ سهام فولاد مبارکه اصفهان نیز به جایگاه سوم رضایت داد.

رتبه‌بندی-سهام-در-معاملات-بورس-و-فرابورس-5.1

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه "فرآورده‌های نفتی" تعلق داشت به طوری که سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه "فلزات اساسی" با معاملات دو هزار و ۳۷۰ میلیارد تومانی دوم شد و "محصولات شیمیایی" در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۷.۵ درصد از کل سهام نوش مازندارن (غنوش) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۳۶ درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۳۴ سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۲۲ نماد نخست اختصاص داشت.

ارزش معاملات سهام 5.1