۰ نفر

فرآیند ورود استارت آپ‌ها به بازار سرمایه پیچیده است

۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۵
کد خبر: 453665
فرآیند ورود استارت آپ‌ها به بازار سرمایه پیچیده است

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه هیچگونه منع قانونی خاصی برای ورود استارت آپ ها به بازار سرمایه وجود ندارد، گفت: شرکت‌های استارت اپی و دانش بنیان برای تامین‌مالی علاقه مند به حضور به بازار سرمایه هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، فردین آقا بزرگی، گفت: یکی از دلایلی که استارت آپ ها تاکنون به بازار سرمایه ورود نکرده اند به نامتوازن بودن پذیرش شرکت ها در بازارسرمایه بر می گردد.

 وی، افزود:وقتی ابهاماتی در مورد صنعتی وجود داشته باشد که لازم است کامل توجیه شوند این فرآیند خیلی طولانی می شود یعنی روند پذیرش آن دسته از صنایعی که به عنوان صنایع نوظهور در بورس و فرابورس معرفی می شوند خیلی طولانی تر و پیچیده تر است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اشتیاق شرکت های استارت آپ و دانش بنیان برای ورود به بازار سرمایه، اظهارکرد: شرکت های با ریسک های بالا و دارای انتظارات سودآوری،خود متقاضی ورود به بازار هستند که هم تامین مالی کنند و هم بخشی از سهام خودرا واگذار کنند تا فرآیند تامین سرمایه در گردش یا طرح های توسعه ای که دارند از طریق بازار سرمایه با سهولت بیشتری پیش رود.

آقا بزرگی ادامه داد: هرچقدر تعداد شرکت ها در یک گروه از صنایع در بازار سرمایه بیشتر باشد، رکن شفافیت، قانونمند بودن و افزایش بهره وری به دلیل ایجاد رقابت سالم بین این صنایع افزایش پیدا می کند که منجر به افزایش کارایی و سود آوری شرکت ها شده و در نهایت به نفع فعالان بازار سرمایه و اقتصاد کشور نیز می شود.

وی با بیان اینکه ورود شرکت های جدید به بازار سرمایه باعث می شود که دانش و آگاهی افراد نسبت به صنایع  و شرکت های فعال در حوزه بازار سرمایه افزایش یابد، گفت: یکی از تاثیرات مثبت ورود شرکت ها به بازار سرمایه افزایش سطح بهره وری و مدیریت در شرکت ها به دلیل رصد کردن اطلاعات عملیاتی و مالی شرکت ها و حضور سهامداران خرد است که به دقت فرآیند کارها را زیر نظر دارند و این فرآیند خودش منجر به بهبودی وضعیت عملیاتی و سودآوری شرکت ها و در نهایت اقتصاد خواهد شد.

قرار است که از ابتدای مردادماه سالجاری تا پایان شهریورماه به ترتیب سهام  پنج شرکت بزرگ استارت‌ آپی همچون دیجی ‌کالا، کافه بازار، تپ­سی، فیلیمو و شیپور  در بازار سرمایه عرضه ­‌شوند.