امروز معامله‌گرها ۸۰۰ میلیارد تومان سهام پالایش نفت تهران خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «خودرو و ساخت قطعات» تعلق داشت و سه درصد از کل سهام لیزینگ رایان سایپا معامله شد.

اقتصاد آنلاینمحمدمهدی اسفندیاری؛ روز جاری در مجموع حدود ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «شتران»، «شستا»، «وبملت»، «خودرو» و «ذوب» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در اولین روز هفته معادل ۸۰۳ میلیارد تومان سهام پالایش نفت تهران دست به دست شد، سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی به رده دوم بازگشت؛ سهام بانک ملت نیز به جایگاه سوم رسید.

رتبه‌بندی-سهام-در-معاملات-بورس-و-فرابورس-4.28

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه "خودرو و ساخت قطعات" تعلق داشت به طوری که هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه "فلزات اساسی" با معاملات هزار و ۶۳۰ میلیارد تومانی دوم شد و "بانک‌ها و مؤسسات اعتباری" در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۳.۴ درصد از کل سهام لیزینگ رایان سایپا (ولساپا) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۲۷ درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۳۱ سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۳۸ نماد نخست اختصاص داشت.

ارزش معاملات سهام 4.28