۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

وضعیت معاملات صندوق واسطه‌گری مالی یکم/ «دارا یکم» چه محدوده قیمتی خرید و فروش را شاهد است؟

۱۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۰
کد خبر: 451092
وضعیت معاملات صندوق واسطه‌گری مالی یکم/ «دارا یکم» چه محدوده قیمتی خرید و فروش را شاهد است؟

در حال حاضر، هفت میلیون واحد «دارا یکم» به ارزش 20 میلیارد تومان در تعداد 56 هزار معامله در بازار سرمایه خرید و فروش می‌شود. ارزش هر واحد از صندوق واسطه‌گری مالی یکم، حدود 27 هزار تومان است.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ سفارشات روز چهارشنبه مورخ 11 تیرماه، مورد تایید ناظر بازار قرار نگرفت و این معاملات، ابطال شدند. اما معاملات واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی یکم از روز شنبه مورخ 14 تیرماه به حالت عادی بازگشت.

این صندوق‌ها تا پیش از این بدون محدوده قیمت بوده و از طریق NAV  (خالص ارزش دارایی‌ها) و بازارگردان‌ها کنترل می‌شدند. اما با توجه به شرایط هفته‌های اخیر بازار سهام ، فاصله ارزش صندوق‌ها با NAV زیاد شد.

نماد معاملاتی صندوق سرمایه گذاری واسطه گری مالی یکم (دارا یکم) از روز گذشته، در زمان معاملات معمول بازار (8:30 تا 12:30) معامله نخواهد شد. بر این اساس زمان انجام معامله واحدهای صندوق سرمایه گذاری دارا یکم از ساعت 12:35 تا 13:45 و دوره سفارش‌گیری، از ساعت 12:35 تا 12:45 است.

در روزهای گذشته، «دارا یکم» در محدوده قیمت 32 هزار تومان معامله می‌شد. اما در حال حاضر واحدهای این صندوق در محدوده 27 هزار تومان در حال خرید و فروش است.

محدود شدن دامنه نوسان ۱۰ درصدی برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، از امروز اعمال می‌شود.