۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

زنگ آغاز معاملات سیتا در بورس نواخته شد/ استقبال ۴.۵میلیون نفری سهامداران از بزرگترین هلدینگ سیمانی شستا

۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۰۴
کد خبر: 450040
زنگ آغاز معاملات سیتا در بورس نواخته شد/ استقبال ۴.۵میلیون نفری سهامداران از بزرگترین هلدینگ سیمانی شستا

سهام شرکت سیمان تامین که صد در صد آن متعلق به شستا است با حضور مسئولان بورس تهران و مدیران سیمان تامین برای اولین بار در بازار سرمایه عرضه شد.

اقتصاد آنلاین-مریم علیزاده؛ روز جاری با نواختن زنگ آغاز عرضه معاملات سهام در شرکت بورس تهران، ١۵ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین برای اولین بار در بورس معامله شد.

چهار شرکت تا پایان تیر در بورس عرضه می‌شوند

در این برنامه که با حضور علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس تهران و همچنین رضا جمارانیان مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین برگزار شد، مدیرعامل شرکت بورس تهران با اشاره عرضه اولیه قریب الوقوع چهار شرکت در بورس گفت: طی جلسات متعددی که در هفته هست اخیر انجام شده، تالتش کردیم تا در کوتاهترین زمان امور پذیرش شرکت ها در بورس انجام شود.

وی در خصوص زمان عرضه این شرکت های نیز گفت: باید توجه داشت که زمان عرضه اولیه شرکت ها باید در روزهای چهارشنبه و یا قبل از تعطیلات باشد در نتیجه باید عرضه هار شرکت مورد نظر تا پایان تیر ماه، در هفته آینده برای اولین بار تست می کنیم دو عرضه اولیه در هفته داشته باشیم.

با ورود «سیتا»، پرتفوی «شستا» متحول می‌شود

در ادامه رضا جمارانیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین نیز با اشاره به فعالیت «سیتا» در سه صنعت ساختمان، حمل و نقل و سیمان، گفت: این هلدینگ ۴۵ شرکت زیرمجموعه را سهامداری می کند ٢۶ شرکت تا کنون در بورس پذیرش شده اند. 

وی در خصوص ارزش افزوده ایجاد شده از طریق بورسی شدن «سیتا» گفت: با عرضه سیمان تامین به بورس، ارزش افزوده پرتوفی شستا که سهام دار ١٠٠ درصدی «سیتا» است افزایش خواهد یافت. 

سیاست وزارت کار و شرکت‌های تابعه، خروج از بنگاه داری است

جمارانیان همچنین در مورد سیاست عرضه شرکت‌های زیرمجموعه «شستا» و «سیتا» به بورس گفت: طبیعتاً این سیاست وزارت کار و به طبع آن شستا است که شرکت های زیرمجموعه وارد بورس شوند که با این ورود ، وزارت کار و شرکت های تابعه آن از بنگاه داری خارج خواهند شد.

مقدمات ورود سیمان آبیک به بورس فراهم شده است

وی همچین در خصوص بهره گیری از نقدینگی حاصل از این عرضه در سیمان تامین گفت: سیاست اصلی شرکت خروج از بنگاه داری است و در راستای همین استراتژی، اغلب زیرمجموعه های بزرگ خود به جز سیمان آبیک را در بورس عرضه کرده ایم. سیمان آبیک نیز مراحل پذیرش در بورس را به پایان رسانده و احتمالا طی دو یا سه ماه دیگر سهامش در بورس عرضه اولیه خواهد شد.

نقدینگی حاصل از فروش سهام در بورس در کجا مصرف خواهد شد؟

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین در مورد نحوه هزینه کرد نقدینگی حاصل از فروش سهام شرکت گفت: در برنامه داریم تا این نقدینگی در بخش ساختمان به کار رود.

سیمان تامین

سیمان تامین