۰ نفر

دلایل رکوردشکنی بی‌سابقه این روز‌های بورس

۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۷
کد خبر: 449995
دلایل رکوردشکنی بی‌سابقه این روز‌های بورس

کارشناس بازار سرمایه رشد بی‌سابقه شاخص بورس در روزهای گذشته را آزادسازی سهام عدالت و برنامه‌ریزی بانک مرکزی در کاهش سود بانکی عنوان کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، شاخص کل بورس دیروز (سه‌شنبه) برای نخستین بار رشدی نزدیک به 65 هزار واحد را تجربه کرد و از مرز یک میلیون و 500 هزار واحد هم گذشت.

"همایون دارابی" کارشناس بازار سرمایه عوامل مختلفی را در تغییر فرهنگ سرمایه‌گذاری بیان کرد و گفت: جاماندگی بازار سرمایه از بازار‌های موازی و تغییر سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی در کاهش سود بانکی و اوراق بهادار از جمله عواملی است که سیل سرمایه‌های مردمی را به‌سمت بازار سرمایه سوق داده است.

دارابی با ابراز اینکه "امروز (چهارشنبه 11 تیر 99) شاهد عرضه اولیه جدیدی در بازار سرمایه خواهیم بود"، گفت: تاکنون بیش از 4 میلیون نفر سرمایه‌گذار جدید پا به عرصه بازار سرمایه گذاشته‌اند.

او با تأکید به اینکه بازار سرمایه باعث توسعه صنعت و اشتغال در کشور می‌شود، گفت: آزادسازی سهام عدالت به‌فرمان مقام معظم رهبری حدود 50 میلیون نفر را به جمع سهامداران بازار سرمایه اضافه کرد.

وی رشد 65هزارواحدی امروز شاخص بورس را کاهش مالیات بنگاههای اقتصاد برای سال 97 تا 99 اعلام کرد و گفت: با ثبات رشد مداوم بازار سرمایه و خطرپذیری بازارهای سکه و طلا هر روز به جمع علاقه‌مندان بازار سرمایه اضافه می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه با رد حباب در بازار گفت: در حال حاضر ارزش سهام شرکت‌ها با قیمت‌های واقعی آن اختلاف زیادی ندارد.