۰ نفر

خبر خوب برای دارندگان سهام عدالت!

۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۰
کد خبر: 449360
خبر خوب برای دارندگان سهام عدالت!

عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به زودی بورسی می‌شوند.

ارزش سهام عدالت من

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، محمد رضا معتمد در پاسخ به این پرسش که آیا پرتفوی سهام عدالت برای دارندگان آن اعلام شده است، گفت: اکنون پرتفوی (ترکیب دارایی) سهام عدالت برای دارندگان آن مشخص است و آنهایی که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند، اکنون می‌توانند از میزان و حجم دارایی‌های خود در سهام عدالت آگاه شوند.

عضو هیأت مدیره سازمان بورس در مورد اینکه چه زمانی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی وارد بورس اوراق بهادار می‌شوند، گفت:‌ بعد از اینکه مهلت انتخاب مدیریت مستقیم و یا غیرمستقیم سهام عدالت در ۲۹ خرداد به پایان رسید، باید شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بعد از این که پرتفوی سهامداران استانی در سبد سهام شرکت قرار گرفت، به زودی سرمایه آنها ثبت می‌شود و بر اساس تعداد افراد مشمول سهام عدالت و پرتفوی سهام آنها می‌توانند به افزایش سرمایه شرکت استانی بپردازند و این شرکت‌ها به زودی در بورس یا فرابورس پذیرش می‌شوند.

وی گفت:‌ در برخی از استان‌ها که جمعیت زیادی دارد، تعداد زیادی از سهامداران عضو سرمایه‌گذاری استانی می‌شوند و در استان‌های کم جمعیت‌تر تعداد کمتری سهامدار سرمایه‌گذاری استانی می‌شوند.

به گفته معتمد، در حال حاضر از طریق ارتباط بین سازمان خصوصی‌سازی و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه، اطلاعات سهامداران عدالت در روش غیرمستقیم مبادله می‌شود و به زودی دارایی‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مشخص می‌شود و پرتفوی سهام این افراد در شرکت استانی مربوطه قرار می‌گیرد و هر استان به اندازه تعداد سهامدار و ارزش سهام خود می‌تواند افزایش سرمایه بدهد و بعد از برگزاری مجمع در بورس حاضر شود.

وی همچنین گفت: اساسنامه شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت باید تهیه شود و ۳ بخش شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، سازمان خصوصی‌سازی و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و بورس درگیر هستند تا سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به زودی در تابلو مشخص شود.

به گفته عضو هیأت مدیره سازمان بورس از ۴۹ میلیون سهامدار عدالت، حدود ۲۰ میلیون نفر روش مدیریت مستقیم را برگزیده‌اند و حدود ۲۹ میلیون نفر نیز روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند که در روش مستقیم ارزش سهام هر فرد در پرتفوی خودش قرار گرفته و می‌تواند از طریق کارگزار ناظر خود فعلا تا ۳۰ درصد از سهام عدالت را بفروشد که البته توصیه نمی‌شود که مردم فعلاً سهام عدالت خود را بفروشند. در روش غیر مستقیم مردم سهامدار شرکت سرمایه‌گذاری استانی مربوطه می‌شوند.