۰ نفر

محمد باقر قالیباف:

لزوم عمق بخشی بیشتر به بازار سرمایه/ تعداد عرضه‌های اولیه باید افزایش پیدا کند

۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۲
کد خبر: 447977
لزوم عمق بخشی بیشتر به بازار سرمایه/ تعداد عرضه‌های اولیه باید افزایش پیدا کند

رئیس مجلس در نشست علنی امروز (سه شنبه 3 تیرماه) مجلس شورای اسلامی با قول به مردم در جهت حل مسائل اقتصادی و معیشتی، اصلاح ساختار بودجه، افزایش نقدینگی را دستور اول اعلام کرد و بر افزایش عمق بخشی به بازار سهام و افزوده شدن بر تعداد عرضه‌های اولیه تاکید کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف درباره گزارش پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از افزایش قیمت ارز گفت: نظارت مجلس در حوزه اقتصادی ملموس و شفاف بوده و به‌طور قطع تعامل لازم و نظارت جدی با وزرای دولت و سازمان‌های مسئول خواهیم داشت.

وی افزود: مردم مطمئن باشند اولویت اول مجلس ، حل مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی و نظارت بر حوزه اقتصادی است. اصلاح ساختار بودجه از موضوعات اساسی و دستور اول مجلس بوده که سال ها منجر به کسری بودجه و افزایش نقدینگی شده است.

قالیباف ادامه داد: حتما در حوزه بازار سرمایه همه دولت مردان توجه داشته باشند و همکاران هم در کمیسیون اقتصادی تلاش خواهند کرد، به بورس عمق دهند. در بازار سهام باید هم عمق بخشی باشد، هم بین تقاضا و عرضه اولویت با عرضه باشد و بازار سرمایه در حقیقت بتواند در بخش مربوط به تولید، نقدینگی را جذب کند و به سمت نقدینگی و تولید بیش‌تر حرکت کند. همچنین بر تعداد عرضه‌های اولیه در این بازار نیز باید افزوده شود.

وی  در ادامه تاکید کرد: بورس باید در حقیقت کمک تامین مالی تولید باشد. ان شالله که اشتغال و تولید و کنترل تورم را داشته باشیم، اهم از افزایش تولید و صادرات می‌توانیم تراز عرضه خودمان را در کشور مثبت و قوی‌تر کنیم.