۰ نفر

رئیس اداره نظارت بر بازارهای سازمان بورس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین اعلام کرد؛

عرضه سهام عدالت متناسب با تقاضا انجام می‌شود/ ادامه انجام معاملات در ساعت رسمی بازار

۱۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۱۴
کد خبر: 444421
عرضه سهام عدالت متناسب با تقاضا انجام می‌شود/ ادامه انجام معاملات در ساعت رسمی بازار

محسن خدابخش درباره معاملات سهام عدالت در بازار سهام گفت: عرضه سهام در بازار عادی بورس و فرابورس متناسب با شرایط تقاضا خواهد بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، عرضه سهام عدالت در بازار عادی بورس و فرابورس از هفته گذشته آغاز شده است. طبق آخرین آمارهای اعلام شده تا کنون به اندازه 200 میلیارد تومان از دارایی مردم در سهام عدالت به بازار عرضه شده است. در هفته‌های گذشته ابهام در نحوه عرضه سهام عدالت به بازار، باعث افت قیمت‌ها و افزایش فشار فروش هیجانی در بازار شده بود. از هفته پیش اما، کم‌کم از هراس بازار در این زمینه کاسته شد. با این وجود به نظر می‌رسد هنوز برخی ابهامات درباره معاملات سهام عدالت در بورس وجود دارد. برای مثال میزان روزانه معاملات سهام عدالت به طور مستقل منتشر نمی‌شود.

محسن خدابخش، رئیس اداره نظارت بر بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با موضوع معاملات سهام عدالت در بورس به اقتصاد آنلاین گفت: معاملات سهام عدالت همچنان در ساعت بازار انجام می‌شود و عرضه‌ها به گونه‌های خواهد بود که منجر به ایجاد مازاد عرضه یا صف فروش نشود. همچنین برای فروش سهام عدالت رنج‌کشی در قیمت‌های منفی انجام نمی‌شود. در واقع این میزان و شدت تقاضا خواهد بود که میزان عرضه را مشخص می‌کند.

خدابخش در پاسخ به این سوال که چرا آمار معاملات سهام عدالت به طور مستقل منتشر نمی‌شود، گفت: رویه انتشار اطلاعات بازار سهام به این گونه است که تنها جزئیات معاملات سهامداران درصدی شرکت‌ها (سهامدارانی که بیش از یک درصد سهام یک شرکت را در اختیار دارند) افشا و منتشر می‌شود. از آنجا که دارندگان سهام عدالت جزو سهامداران خرد و غیردرصدی محسوب می‌شوند، جزئیات معاملات سهام عدالت به طور مستقل افشا نمی‌شود. با این وجود چنانچه کلیت بازار به این اطلاعات نیاز داشته باشد، سازمان بورس این آمادگی را دارد که لزوم انتشار آمار معاملات سهام عدالت را بررسی کند و در صورت لزوم به طور مستقل منتشر کند.