۰ نفر

شاخص سهام رکورد زد

۱۸ خرداد ۱۳۹۹، ۶:۲۳
کد خبر: 444330
شاخص سهام رکورد زد

یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران به نمایش گذاشته شده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

20-01

پرواز بورس به قله جدید

شاخص کل بورس در ادامه روند صعودی خود روز شنبه با جهش 9/ 3 درصدی برای اولین بار قدم به ارتفاع یک میلیون و 68 هزار واحدی گذاشت. ثبت رکورد جدید برای نماگر اصلی سهام توام با تشکیل صف‌های طویل خرید برای 92 درصد از کل نمادهای فعال بورسی صورت گرفت. مشخصا از هفته گذشته جریان ورود پول به بازار با زمزمه‌های افزایش نرخ از سوی صنایع تولیدی مختلفی نظیر دارویی‌ها، قندی‌ها، سیمانی‌ها و شوینده‌ها تقویت شد. از طرفی کمرنگ شدن ریسک فشار عرضه سهام عدالت و همچنین پالس‌های مثبت دولت با عقب‌نشینی از سرکوب ارزی زمینه را برای رشد مضاعف تقاضا فراهم کرد. ضمن اینکه جهش قیمت جهانی کالاهایی چون نفت و فلزات در دو روز پایانی هفته و همچنین کاهش التهاب بازارهای موازی هم در نقش محرک قیمت سهام ظاهر شدند.

بازار سکه

20-02

الگوی جدید قیمتی در بازار سکه

بازار سکه دیروز از سوی نرخ داخلی دلار و هم از سوی طلای جهانی تحت فشار قرار گرفت. طلای جهانی روز جمعه با دریافت سیگنال‌هایی از ترمیم آسیب‌های کرونا و همچنین وضعیت بهتر از انتظار بازار کار آمریکا به زیر 1700 دلار سقوط کرد و در کنار عقبگرد دلار داخلی فشار مضاعفی بر بهای داخلی این فلز گرانبها آورد. در نتیجه، بهای هر سکه طرح جدید روز شنبه ضمن افت 40 هزار تومانی به سطح 7 میلیون و 400 هزار تومان برگشت. گواهی‌های سپرده سکه در بورس کالا هم طی روز گذشته تا 3درصد افت قیمت را ثبت کردند و زمینه را برای تقویت سهام فراهم کردند. به این ترتیب، قیمت سکه در بازار فیزیکی برای اولین بار در سال جدید از قیمت بورسی این فلز بالاتر ایستاد.