دو هفته است که سهام ایران خودرو یا سایپا سند جایگاه اول یا دوم لیست بیشترین خرید و فروش روزانه را به نام خود زده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، امروز در مجموع حدود ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که سهام ایران خودرو با نماد «خودرو» بیشترین ارزش داد و ستد را به نام خود ثبت کرد؛ سهامداران ایران خودرو در معاملات امروز مجموعاً ۳۲۴ میلیارد تومان سهام معامله کردند، نمادهای «شستا» و «غسالم» در رده‌های بعدی بیشترین خرید و فروش‌ها قرار گرفتند.

۱۰ نماد برتر امروز سهم ۲۰ درصدی از کل معاملات داشتند. ۴.۶ درصد از سهام شرکت سالمین معامله شد، سرانه معاملات مخابرات ایران قابل توجه بود و بیشتر معاملات سهام ایران خودرو و سایپا از طرف سهامداران خرد انجام شد.

ارزش معاملات در ۱۴ نماد از ۱۰۰ میلیارد تومان فراتر رفت. نصف ارزش معاملات نیز مربوط به ۵۴ نماد نخست بود. بیشترین معاملات به گروه ‘خودرو و ساخت قطعات’ تعلق داشت و گروه ‘فلزات اساسی’ در جایگاه بعدی قرار گرفت.

دو هفته‌ای می‌شود که سهام ایران خودرو یا سایپا در جایگاه اول یا دوم لیست بیشترین خرید و فروش روزانه قرار می‌گیرند. واضح است که تصمیمات وزارت صمت در خصوص خودروسازی‌ها علاوه بر قشر مصرف‌کننده و سهامداران، از این به بعد درآمد کارگزاران را نیز بیشتر تحت تأثیر قرار خواهد داد.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

معاملات 3.12