۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

توصیه به فعالیت در بازار سرمایه/ چرا از فروش وکالتی سهام عدالت استقبال نشده است؟

۱۱ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۴۲
کد خبر: 442926
توصیه به فعالیت در بازار سرمایه/ چرا از فروش وکالتی سهام عدالت استقبال نشده است؟

طحانی، کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص در حال بالا آمدن است. من فکر می‌کنم، کمی نوسانی است، اما نتیجه صعودی خواهدبود.

اقتصادآنلاینسارا محسنی؛ مهدی طحانی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: درحال‌حاضر، نرخ برابری دلار با ریال در بازار و میزان توجه دولت به بازار سرمایه، تعیین‌کننده آینده است.

وی افزود: البته گزارشات عملکرد شرکت‌ها، گزارشات درخوری نخواهدبود و گزارشات معمولی را ارئه خواهند داد. اما من، فعالیت در بازار سرمایه و سهام‌داری کردن را توصیه می‌کنم.

طحانی تصریح کرد: یکی از دلایل استقبال ناکافی مردم از فروش سهام عدالت به صورت وکالتی توسط بانک‌ها، عدم اطلاع‌رسانی جامع و سنجیده است. بسیاری از مردم، فرآیند آزادسازی سهام عدالت را نمی‌دانند و با آن، آشنایی ندارند.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: از سوی دیگر، این احتمال وجود دارد که اشخاصی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند، به سیستم بانکداری برای فروش سهام خود اعتماد نداشته و قصد دارند از طریق سیستم‌های کارگزاری، فروش را انجام دهند.

وی اظهار داشت: به نظر من، این امر که افراد زیادی فروش مستقیم را انتخاب کرده‌اند، التهابی در بازار ایجاد نکرده و آن را با اختلال مواجه نمی‌کند. پول واردشده، عدد بزرگی نیست. میزان آن، حدود 20 تا 25 میلیارد تومان است که به آسانی توسط بازار سرمایه جذب می‌شود.

طحانی گفت: مزیت ETFها این است که ضریب نفوذ در بازار سرمایه را بالا می‌برند. هدف دولت نیز، این است که مردم با بازار سرمایه آشنا شوند و این امر در بستری امن رخ دهد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: به نظر من، ETFها به این منظور ایجاد شده‌اند. راهکارهای دیگری نیز می‌توانست مورد استفاده قرار گیرد. اما اجرای راهکار درنظر گرفته شده، بهتر از نبودن آن است.