۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

فهرست بیشترین ارزش معاملات در بازار سهام امروز/ تلخی این هفته‌ی بورس به انتها نرسید

۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۳۶
کد خبر: 442158
فهرست بیشترین ارزش معاملات در بازار سهام امروز/ تلخی این هفته‌ی بورس به انتها نرسید

پس از به تعادل رسیدن بازار سهام، تمام نگاه‌ها به نحوه آزادسازی سهام عدالت معطوف است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، امروز در مجموع حدود ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد (بدون احتساب عرضه اولیه) که سهام سایپا با نماد «خساپا» بیشترین داد و ستد را به همراه داشت؛ سهامداران سایپا در معاملات امروز مجموعاً ۵۴۰ میلیارد تومان سهام معامله کردند، نمادهای «فولاد» و «ذوب» در رده‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات امروز قرار گرفتند.

۱۰ نماد برتر امروز سهم ۲۱ درصدی از کل معاملات داشتند. امروز ۳.۴ درصد از سهام نیرو محرکه معامله شد و مجموع معاملات سهام فولاد مبارکه اصفهان درصد ناچیزی از ارزش بازار آن را پوشش می‌داد؛ سرانه معاملات مخابرات ایران نیز قابل توجه بود.

امروز برای سومین روز متوالی بیشترین ارزش معاملات به یک نماد از گروه خودرو اختصاص داشت که سرانه پایین ارزش معاملات آن نشان‌دهنده این است که تا چه حد عموم مردم به این شرکت‌ها توجه ویژه دارند.

ارزش معاملات در ۲۴ نماد به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و معاملات هفت نماد از ۱۰ نماد برتر در سقف مجاز قیمتی به پایان رسید. گفتنی است روز جاری سه میلیون و ۳۵۰ هزار نفر مبلغی حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید سهام آریاساسول پرداخت کردند.

بورس در حالی به تعطیلات آخر هفته رفت که تعادل خوبی بین نمادهای مثبت و منفی شکل گرفت. با آزادسازی تدریجی سهام عدالت از هفته بعد، فصل جدیدی از تحولات بورسی آغاز خواهد شد.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

معاملات 3.7