۰ نفر

چند نفر ETF دولتی خریدند؟

۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۰۸
کد خبر: 441867
چند نفر ETF دولتی خریدند؟

دراین جلسه همچنین گزارش دیگری در خصوص تشکیل صندوق‌های سرمایه گذاری معامله پذیر(ETF )به عنوان نخستین تجربه دولت در ابعاد مختلف و چگونگی واگذاری آن مطرح و بررسی شد که در نخستین عرضه، سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مشارکت داشته‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، امروز در یکصد وسی وهشتمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت اعلام شد؛ ۳میلیون و ۵۰۰هزار نفر در نخستین عرضه ETF مشارکت داشتند.

در جلسه روز جاری (سه‌شنبه) ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گزارشی در خصوص تشکیل صندوق‌ های سرمایه گذاری معامله پذیر (ETF) به عنوان نخستین تجربه دولت در ابعاد مختلف و چگونگی واگذاری آن مطرح و بررسی شد که در نخستین عرضه، سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مشارکت داشته‌اند.

بیش از سه میلیون و چهار صد و هشتاد و یک هزار (۳۴۸۱۰۰۰) نفر با سرمایه گذاری بیش از ۵۸۸۶ میلیارد تومان از آحاد مردم در این پذیره نویسی مشارکت نمودند که بیانگر تشکیل بزرگترین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) در کشور از نظر ارزش سرمایه گذاری و تعداد سهامداران است.

گفتنی است؛ وزارت امور اقتصادی و دارایی از ۲۴ اردیبهشت‌ماه عرضه سهام دولت در سه بانک صادرات، تجارت و ملت و دو شرکت بیمه البرز و اتکائی امین را از طریق صندوق واسطه گری مالی یکم (ETF) آغاز کرده بود.

حداکثر مبلغ پذیره‌ نویسی واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی یکم برای هر ایرانی دو میلیون تومان و حداقل ۱۰ هزار تومان بود و مردم با خرید سهام شرکت های دولتی، توانستند از مزایای تخفیف حداقل ۳۰ درصدی واحدهای این صندوق بهره‌مند شوند.