۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

فهرست سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش در اواسط بازار امروز / اشباع هیجانات این‌بار از نوع منفی

۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۱۳
کد خبر: 441813
فهرست سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش در اواسط بازار امروز / اشباع هیجانات این‌بار از نوع منفی

پالایشی‌ها پرچم قرمز را به دست خودرویی‌ها سپردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در ساعت ۱۱:۳۰ جمع صف‌های خرید به حدود ۶۸۰ میلیارد تومان می‌رسید در حالی که صف‌های فروش مجموعاً شش هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ارزش داشت. جمع ۱۰ صف خرید برتر ۴۱۰ میلیارد تومان (۶۱ درصد) و ۱۰ صف فروش سنگین دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان (۳۳ درصد) می‌باشد.

تا این ساعت کفه ترازو با پنج هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به نفع صف‌های فروش سنگینی می‌کند. بیشترین حجم پول در صف خرید نمادهای «شصدف»، «دتولید» و «ونیکی» و در صف فروش «خگستر»، «وساپا» و «اخابر» قرار دارد. این جدول حدود ۳۰ درصد از هفت هزار و ۲۵۰ میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد.

در مجموع هشت هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۸۹ درصد است (یعنی با فرض معامله‌ی کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۱۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان می‌رسد).

گروه خودرو بعد از تزلزل صف‌های خرید ایران خودرو و سایپا در روز معاملاتی قبل، سهامداران خود را غافلگیر کرد که اثرات آن بر گروه‌های دیگر نیز نمایان است. همزمانی اصلاح بازار سهام با فروش فوق‌العاده دو خودروساز اصلی نیز عاملی شد تا سرمایه‌هایی که به امید کسب بازدهی زودرس به تازگی وارد بورس شده بودند پس از ناکامی به سمت بازارهای موازی حرکت کنند.