۰ نفر

یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد؛

نوسانات بازار بورس جای نگرانی ندارد

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۵۹
کد خبر: 439877
نوسانات بازار بورس جای نگرانی ندارد

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در وضعیت کنونی بازار با هیچ‌ نگرانی همراه نیست، اظهار داشت: سهامداران باید از این فرصت استفاده و اقدام به خرید سهم‌هایی کنند که تا چند روز گذشته در صف‌های خرید سنگین قرار داشتند و فرصت خرید به سهامداران را نمی‌دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، عرفان هودی به افت این روزهای شاخص بورس اشاره کرد و گفت: شاخص بورس نیاز به اصلاح داشت، بازار باید تا چند روز در مسیر افت و اصلاح قرار می گرفت تا بتواند خود را برای رشد بیشتر آماده کند.

وی ادامه داد: اگر بازار وارد فاز اصلاحی نمی‌شد، سهامداران به دنبال ترس از ریزش احتمالی شاخص بورس، به دلیل رشدهای مکرری که تجربه کرده بودند نقدینگی‌های خود را وارد این بازار نمی‌کردند اما اکنون که بازار چنین اصلاحی را تجربه کرد خود را آماده رشد دوباره بازار خواهند کرد.

هودی با تاکید بر اینکه سهامداران نباید نگران اصلاح چند روز اخیر شاخص بورس باشند و با دید کوتاه‌مدت به سرمایه‌گذاری در این بازار نگاه کنند، گفت: تفکر کوتاه‌مدت سرمایه‌گذاران و ترس از ریزش احتمالی شاخص بورس زمینه چنین اصلاح پرشتابی را در بازار فراهم کرد.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه با توجه به بازگشایی نماد سایپا و ایران خودرو، سهامداران در چند روز اخیر به دنبال جابجایی سهام و اقدام به خرید دو نماد بزرگ خودروسازی بودند، افزود: به نظر می‌رسد چند وقت دیگر بازار اصلاح دیگر برای جابجایی سهام از گروه پالایشی و پتروشیمی به سمت فلزات اساسی و معدنی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در وضعیت کنونی، بازار با هیچ‌گونه نگرانی همراه نیست، اظهار داشت: سهامداران باید از این فرصت استفاده و اقدام به خرید سهم‌هایی کنند که تا چند روز گذشته در صف‌های خرید سنگین قرار داشتند و فرصت خرید به سهامداران را نمی‌دادند.

هودی با بیان اینکه شاخص بورس به زودی در مسیر صعود قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: اصلاحی را که بازار در چند روز اخیر تجربه کرد می‌تواند زمینه رشد پرشتاب بازار را فراهم کند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: اکنون نقدینگی در حال خروج از گروه بانکی و ورود به سمت گروه خودرو و فلزات اساسی است.