۰ نفر

مدیرعامل مدیریت فناوری بورس تهران خبر داد:

سامانه معاملات و TSETMC مشکلی نداشتند/ شرط افزایش زمان معاملات

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۱۵
کد خبر: 439623
سامانه معاملات و TSETMC مشکلی نداشتند/ شرط افزایش زمان معاملات

مدیرعامل مدیریت فناوری بورس تهران با تاکید بر اینکه امروز سامانه معاملات و سایت TSETMC.COM مشکلی نداشتند ، شرط افزایش زمان معاملات را اعلام کرد.

به گزارش  اقتصادآنلاین، روح‌الله دهقان در پاسخ به این پرسش که آیا امروز سامانه معاملات بورس و سایت TSETMC.COM به دلیل افزایش عرضه ها و تحرکات فعالان دچار اختلال بود یا خیر گفت: خیر. خوشبختانه با وجود فشار بیش از حد سفارش های فروش ، نه سامانه معاملات و نه سایت TSETMC.COM مشکلی نداشتند.

وی ادامه داد: از روزهای قبل به دلیل افزایش سفارش ها ، معاملات سهام شرکت های بزرگی چون شستا و سایپا و سرمایه گذاری صبا تامین و حتی برای امروز امروز ایران خودرو به بعد از پایان زمان داد و ستد منتقل شده تا باراضافی بر سامانه وارد نشود. از سوی دیگر در حالی تاکنون از چهار دیتا سنتر استفاده می شد که یک دیتا سنتر هم اخیرا" اضافه شده و دو دیتا سنتر جدید هم در آینده نزدیک اضافه می شوند تا مشکلی برای استفاده از سایت TSETMC.COM نباشد.

این مقام مسئول افزود: در این میان بررسی ها نشان داده که برخی شرکت های کارگزاری با وجود جلب مشتریان جدید و زیاد ، هنوز زیر ساخت ها و حوزه های فنی را توسعه نداده اند و به همین دلیل در هنگام افزایش هیجانات بازار و فشار فروش یا خرید با اختلال در ارایه خدمات روبرو می شوند.

دهقان درباره برنامه بورس تهران برای افزایش دو ساعته معاملات هم به بورس پرس توضیح داد: شرکت مدیریت فناوری بورس تهران برای این مورد و افزایش زمان معاملات ، هیچ مانع و مشکلی ندارد و همین امروز هم قادر به ارایه خدمات است اما موضوع اصلی ، سامانه پس از معاملات است که به دلیل قدیمی و تحت برنامه "داس" بودن ، نیاز به بروز رسانی دارد.

وی ادامه داد: بنابراین در صورت بروز رسانی سامانه پس از معاملات ، افزایش زمان معاملات امکان پذیر خواهد بود.