۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

وضعیت بازار بورس قابل پیش‌بینی نیست

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۳۶
کد خبر: 437876
وضعیت بازار بورس قابل پیش‌بینی نیست

ولید هلالات گفت: بررسی متغیر‌ها برای پیش‌بینی و برآورد در آینده لازم است. بحث‌های کلی که افراد بسیاری از آن اطلاع دارند، مطرح شده است و وضعیت بازار قابل پیش‌بینی نیست.

اقتصادآنلاینسارا محسنی؛ ولید هلالات، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: از یک سو، نقدینگی جدیدی وارد بازار شده‌است. از سوی دیگر، میزان ورود نقدینگی به بازار در آینده و نتایجی که در‌پیش خواهد‌داشت را نمی‌توان مشخص کرد. حدود 1500 میلیارد تومان در روز، مبلغ وارد‌شده به حساب کارگزاران برای خرید سهام است. با ادامه‌یافتن ورود چنین مبلغی، صف خرید برای بیشتر سهم‌ها ایجاد خواهد‌شد.

وی افزود: طریقه دنبال‌کردن پول واردشده به حساب کارگزاران مهم است. دولت نیز به این موضوع، علاقه‌مند است و مصاحبه‌های مختلفی را انتهای هر هفته انجام می‌دهد. موج شارژ جدیدی را برای مردم ایجاد می‌کند تا منابع خود را سرمایه گذاری کند.

هلالات اضافه کرد: بازار با این فضا درحال پیشروی است و به نظر من نمی‌توان آینده را پیش‌بینی کرد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: با رخ دادن اصلاحات، اتفاق‌های منفی زیادی نیز صورت می‌گیرد. درحال حاضر، انقلابی در بورس رخ داده‌است و افراد بسیاری درحال سرمایه‌گذاری هستند. این امر، تبعات مثبت و منفی اجتناب‌ناپذیری دارد.

وی تصریح کرد: مورد توجه قرار‌گرفتن بازار سرمایه، دست‌کشیدن مردم از سفته‌بازی سنتی در بازارهایی مانند سکه و ترغیب شدن به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه، حرکتی انقلاب‌گونه محسوب می‌شود.

هلالات گفت: قطعا عرضه ای تی اف‌های دولتی، اثر روانی مهمی را بر بازار خواهند‌داشت. افراد زیادی به عرضه سهام توسط دولت و حضور آن در بازار، دل‌گرم هستند. این موضوع، ترس سرمایه‌گذاران را کاهش می‌دهد و علاقه آنها را به سهام‌داری افزایش می‌دهد.