۰ نفر

پیش‌‍‌بینی رشد ۱۰درصدی دماسنج بورس تا پایان هفته جاری

۳۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۱۶
کد خبر: 432545
پیش‌‍‌بینی رشد ۱۰درصدی دماسنج بورس تا پایان هفته جاری

یک کارشناس بازار سرمایه به احتمال رشد ١٠ درصدی شاخص بورس در بازار هفته جاری اشاره کرد و افزود: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته بازار سرمایه به روند صعودی خود ادامه می‌دهد و اگر شاخص بورس وارد فاز اصلاحی شود اما به طور حتم روند بازار با شیب ملایم صعودی خواهد بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل ازایرنا؛ امیرعلی امیرباقری به روند معاملات بورس در هفته‌ای که گذشت اشاره و بیان کرد: هفته گذشته شاهد جریان ورود نقدینگی از سوی حقیقی ها به سمت بازار سرمایه بودیم که این امر زمینه رشد قابل قبول شاخص بورس در معاملات بازار را فراهم کرد.

وی با تاکید بر عرضه شستا در بازار هفته گذشته تاکید کرد و افزود: شستا توانست مبلغ قابل قبول و دور از انتظاری را از بازار سرمایه به عنوان تامین مالی جذب کند که این موضوع ابتدای یک نگرش در راستای خصوصی‌سازی واقعی و تامین مالی از طریق بازار سرمایه محسوب می‌شود.

امیرباقری خاطرنشان کرد: این اقدام به عنوان اتفاقی مثبت تلقی می‌شود که در بلند مدت و میان مدت نه تنها به بازار سرمایه بلکه به اقتصاد کشور کمک شایانی را خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه چنین اقدامی باعث هدایت منابع نقدینگی در اختیار مردم به سمت تولید خواهد شد، گفت: شرکت‌ها می‌توانند از طریق بازار سرمایه اقدام به جذب نقدینگی کنند که با این اقدام بازار سرمایه به مرور زمان به رسالت اصلی خود که تامین نقدینگی برای بنگاه‌های اقتصادی است دست پیدا خواهد کرد.

وی اظهار داشت: تا چند وقت گذشته تامین نقدینگی از طریق بانک صورت می‌گرفت اما اکنون چند سالی است که شاهد روند فزاینده‌ای از تامین سرمایه از طریق بازار سرمایه هستیم که این موضوع می‌تواند اتفاق مبارکی برای اقتصاد کشور محسوب شود و زمینه جهش تولید را فراهم کند.

امیرباقری پیش‌بینی خود از روند معاملات بورس را اینگونه بیان کرد: کماکان بازار سرمایه در نبود بازارهای رقیب به رشد خود ادامه می‌دهد و جذب نقدینگی خواهد داشت که این  نقدینگی بیشتر جذب  صنایعی خواهد شد که رشد کمتری را تجربه کردند.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، انتشار اخبار مثبتی پیرامون کشف داروی ویروس کرونا و در کنترل قرار گرفتن این ویروس باعث واکنش مثبت بازارهای جهانی شد.

وی به کنترل موج نخست ویروس کرونا در دنیا اشاره کرد و گفت: واکنش بازارهای جهانی به این خبر مثبت بود و با توجه به اینکه بازار سرمایه در ایران سوار بر صنایع کامودیتی محور است با رشد آنها روند صعودی را در پیش خواهد گرفت.

امیرباقری با بیان اینکه انتظار می رود که روند ورود نقدینگی به بازار سرمایه از سمت حقیقی‌ها شدت بیشتری را به خود بگیرد، خاطرنشان کرد:  طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود رشد بازار سرمایه در میان مدت و بلندمدت ادامه دار باشد.

وی گفت: به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود اسیر نوسانات کوتاه مدت در بازار سرمایه نشوند و با تمرکز و تحلیل بیشتر به سرمایه گذاری خود در این بازار ادامه دهند و از شیرینی روند افزایشی این بازار استفاده کنند.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: اکنون فرصتی گران‌بهایی در بورس فراهم شده و دولت باید در تنگنای بودجه‌ای از این بازار برای تامین مالی خود استفاده کند تا از این طریق یک سری از مشکلات بدهی دولت و برخی از مشکلات اقتصادی و خصوصی سازی هم برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: هنوز تا خصوصی سازی به معنای واقعی فاصله زیادی وجود دارد و دولت تصدی خود را بر بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی حفظ می‌کند اما در نهایت طبق اصل ۴۴ امیدواریم امکان تحقق واقعی این اصل وجود داشته باشد و تا چند سال آینده شاهد اجرای کامل این اصل باشیم.